ICAO4- przyimki mają znaczenie!

gramatyka
dmuchawiec
24 Sty 2018

ICAO 4- ZWIĄZKI FRAZEOLOGICZNE

/
Dodane przez
/
Komentarze0

Jak w komunikacji brzmieć naturalnie, także podczas egzaminu ICAO English? Używać naturalnych związków frazeolgicznych. To szczególnie ważne podczas egzaminów specjalistycznego języka angielskiego. Używając całych wyrażeń brzmicie bardzo profesjonalnie, a Wasz język staje się rzeczywiście zaawansowany. Jak to osiągnąć?

  • zrozumieć zdania bez tłumaczenia na język polski
  • z każdego tekstu i nagrania pojawiającego się na naszym blogu wybrać 2 lub 3, które najbardziej Wam się podobają, wydają się najłatwiejsze do zapamiętania
  • przeczytajcie/ odsłuchajcie je kilkakrotnie. Powtarzajcie i czytajcie na głos
  • nauczcie się jednego wybranego zdania na pamięć,
  • warto także prowadzić własny dziennik, folder, do którego skopiujecie ulubione wyrażenia i będziecie do nich często wracać

Wymowę, zastosowanie, wątpliwości co do znaczenia  zawsze możecie ze mną skonsultować: szymon.janicki@icao4u.pl, 508119536

I jeszcze jedno: zwróćcie uwagę, poniżej nie ma języka polskiego, a Wy rozumiecie znaczenie, bo to Wasz język, Wasz świat, Wasza rzeczywistość i pasja!

______________________________________________________________________________________________________

result in substantial damage to… 

A hard landing in turbulence on 19 November 2017 resulted in substantial damage to a Virgin Australia ATR 72-600, says Australia investigators in a preliminary report.

operate a scheduled service

conduct visual approach to runway 35

The turboprop was operating a scheduled service from Sydney to Canberra, and conducting a visual approach to runway 35, when the incident happened. There were 67 passengers and five crew onboard.

prior to touch-down

slightly above the desired approach path

changing wind conditions

descent rate

At nine seconds prior to touch-down the aircraft approached the runway at a height of about 107ft, slightly above the desired approach path, says the Australian Transport Safety Bureau. At this time the flight crew reported that there was turbulence and changing wind conditions. The calculated approach speed was supposed to be 113kt. Flight data showed that speed had increased to 127kt. In response, the first officer, who was the pilot flying, reduced power to near flight idle. Over the next five seconds, the descent rate increased significantly and the speed reduced.

the aircraft landed without further incident and no one was injured

The ATSB adds that during the last 50ft of descent, the captain twice called for an increase in power and then a go-around. The first officer responded by raising the power at about the same time the aircraft touched down. The aircraft landed without further incident and no one was injured.

w jutrzejszym wpisie wyjaśnimy nagrania podchodzące z filmu- idealnie odpowiadają zagadnieniom egzaminu ICAO 4.

Źródło: flightglobal.com

Dodaj komentarz